Dlaczego PALEO?

Masz dość wiecznych nieskutecznych diet? A może wciąż czujesz głód i nie potrafisz przestać myśleć o jedzeniu? Marzysz o tym aby jeść do syta i nie liczyć kalorii? Chcesz zrzucić tkankę tłuszczową, mieć więcej energii, lepsze samopoczucie? Cierpisz na otyłość, choroby autoimmunologiczne, cukrzycę, choroby serca, alergie, trądzik, depresję lub kiepski nastrój, problemy trawienne, PCO, zaburzenia hormonalne, brak energii? Jeżeli tak, jesteś w odpowiednim miejscu!

O paleo, medycynie naturalnej i odchudzaniu w oparciu o badania, fakty, doświadczenie. Analiza powszechnych przekonań dotyczących diety, odchudzania i zdrowia oraz holistyczne podejście do człowieka na podstawie konkretnych argumentów.

Szukaj

Loading

17.04.2012

A Ty, co dziś jesz?

Postanowiłam od czasu do czasu wrzucić plan moich posiłków dla realnego obrazu mojej diety.

6:00 trening (ostatnio ćwiczę na czczo ale nie jest to reguła, często przed wypijam odżywkę białkową lub aminokwasy)
7:00 koktajl z odżywki białkowej, mrożonych malin, borówek i połowy banana, szpinaku, spiruliny
10:00 sałatka: filet z indyka, mix sałat, pomidor, ogórek, rzodkiewki, kiełki brokuła, papryka, oliwa z oliwek
13:00 sałatka z marchwi i selera naciowego z migdałami i orzechami włoskimi
15:00 kawałek kiełbasy, 2 jajka, bakłażan, kalafior, pieczarki, oliwa z oliwek
18:00 filet z indyka, kawałek wątroby wieprzowej, brokuł, cukinia (smażone na maśle), kawałek domowej czekolady, kilka orzechów laskowych

cały dzień dużo wody i kilka zielonych herbat plus jedna miętowa

8 komentarzy:

  1. koooocham wodę i zieloną herbatę :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. czy dobre jest ćwiczenie w godzinach porannych? i czy nie wpływa to negatywnie na fakt wydzielania kortyzolu po wstaniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy. Ćwiczenia podniosą kortyzol na pewno. Jak masz niski może to działać stymulująco i nawet lekko wyregulować tą poranną odpowiedź. Zdanai są podzielone jednak czy można ćwiczeń używać w tym celu, albo czy powinno się...często po chwilowej poprawie jest później spadek. Tak samo jak osoby z wysokim kortyzolem mogą poczuć się dużo gorzej jakiś czas po treningu. Jest to zależne od długości i intensywności treningu.
      Ale zawsze ćwiczenia (nie spacery czy aktywność) pobudzają układ współczulny, co moim zdaniem jest problematyczne, bo znów zabieramy z organizmu coś. Jedynym przypadkiem jaki bym widziała sensowny to systuacja gdy mamy odwrotne dobowe wydzielanie kortyzolu, czyli niski rano, wieczorem wysoki - wtedy poranny trening pomoigł by zbilansowac te wartosci.
      Z mojego doswiadczenia zawsze gdy mowa o kortyzolu wszelki stres fizyczny powinien byc chwilowo wyeliminowany. Ale mowie tutaj o osobach, ktore maja problem ze stresem i kortyzolem. U zdrowej osoby podniesiony kortyzol po cwiczeniach jest normalna reakcja i nie wywola zadnych komplikacji, predzej cwiczenie poznym wieczorem moze pozostawic nas w takim 'rozbudzonym' stanie.

      Usuń
  3. Jak Ms może się odnieść do spożywania wątroby wieprzowej wszyscy odradzają tego typu podroby ze względu na toksyczność i same śmieci które przez nią przechodzą , i którymi ona nasiąka dziękuję za odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń