Dlaczego PALEO?

Masz dość wiecznych nieskutecznych diet? A może wciąż czujesz głód i nie potrafisz przestać myśleć o jedzeniu? Marzysz o tym aby jeść do syta i nie liczyć kalorii? Chcesz zrzucić tkankę tłuszczową, mieć więcej energii, lepsze samopoczucie? Cierpisz na otyłość, choroby autoimmunologiczne, cukrzycę, choroby serca, alergie, trądzik, depresję lub kiepski nastrój, problemy trawienne, PCO, zaburzenia hormonalne, brak energii? Jeżeli tak, jesteś w odpowiednim miejscu!

O paleo, medycynie naturalnej i odchudzaniu w oparciu o badania, fakty, doświadczenie. Analiza powszechnych przekonań dotyczących diety, odchudzania i zdrowia oraz holistyczne podejście do człowieka na podstawie konkretnych argumentów.

Szukaj

Loading

13.04.2012

Wskazówka na piątek

Najlepszą możliwą dietą (pisząc dieta mam na myśli sposób odżywiania) jest taka, w której możemy wytrwać. Jeśli narzucimy sobie sposób odżywania wzorując się na innych, i nie do końca czując satysfakcję z tego jak jemy, to szansa, że wytrwamy dłużej niż do pierwszego sukcesu na wadze jest niewielka.
Należy pamiętać, że nic na siłę. Wszystkie zmiany muszą przebiegać stopniowo i zmuszanie się do jedzenia, które w żaden sposób nam nie odpowiada (czy ze względu na smak, czy ilość kalorii, czy też na pojedyncze produkty), nie jest strategią długoterminową i prędzej czy później doprowadzi do porażki.
Często słyszę o dietach niskokalorycznych, które kończą się napadami głodu i odpuszczaniem diety przy pierwszej lepszej okazji (impreza, wesele, wakacje) lub dietach, gdzie ograniczenia rekompensuje się smacznymi produktami light, low-fat lub innymi pseudo zdrowymi wynalazkami (batony musli, napoje bez cukru, inne sztucznie dosładzane produkty).
Jest tona zdrowego, prawdziwego jedzenia, z której można komponować przeróżne posiłki w zależności od upodobań.

1 komentarz:

  1. Masz rację, to głupie podążać za modnymi dietami, które może faktycznie komuś pomogły, ale dla nas niekoniecznie będą dobre.

    Szczególnie, że szybko z takich diet rezygnujemy i potem wracamy do starej wagi. Najważniejsza chyba jest zmiana nawyków żywieniowych na zdrowe, rozsądne i pasujące do naszego trybu życia :)

    OdpowiedzUsuń