Dlaczego PALEO?

Masz dość wiecznych nieskutecznych diet? A może wciąż czujesz głód i nie potrafisz przestać myśleć o jedzeniu? Marzysz o tym aby jeść do syta i nie liczyć kalorii? Chcesz zrzucić tkankę tłuszczową, mieć więcej energii, lepsze samopoczucie? Cierpisz na otyłość, choroby autoimmunologiczne, cukrzycę, choroby serca, alergie, trądzik, depresję lub kiepski nastrój, problemy trawienne, PCO, zaburzenia hormonalne, brak energii? Jeżeli tak, jesteś w odpowiednim miejscu!

O paleo, medycynie naturalnej i odchudzaniu w oparciu o badania, fakty, doświadczenie. Analiza powszechnych przekonań dotyczących diety, odchudzania i zdrowia oraz holistyczne podejście do człowieka na podstawie konkretnych argumentów.

Szukaj

Loading

31.05.2012

Czas na smoothie!

Koktajle cieszą się bardzo dużą popularnością nie tylko wśród odchudzających. Są zdrowe,łatwe w przygotowaniu, można je zabrać z sobą i komponować na miliony sposobów.
Oczywiście unikamy wersji dosładzanych lub opartych wyłącznie na owocach i nabiale. 



Jak więc przygotować optymalny odżywczy koktajl?
1) Baza
Jeśli chcemy słodką wersję podstawą może być zielona lub ziołowa herbata, wodę kokosową, mleko migdałowe lub po prostu wodę. Słona wersja zawiera rosół lub wodę.
2) Białko
Świetne są jajka i mimo zaskoczenia mieszają się cudownie i można je dodawać nawet do słodkich koktajli. Inną opcją jest samo białko jaj, kefir. Słone wersje mogą zawierać mięso (tak, smakuje nieźle :))
3) Tłuszcz
Można zastosować mleko kokosowe lub migdałowe, awokado, olej kokosowy, masło orzechowe (byle nie z orzechów arachidowych) czy zmielone orzechy.
4) Warzywa
Moje ulubione koktajle są zawsze ze szpinakiem lub selerem naciowym. Do tego marchew lub pomidor też się sprawdzą.
5) Owoce
Do wersji słodkich idealne są mrożone borówki, jagody, maliny czy truskawki. Generalnie każdy owoc nada bardziej deserowy smak. Niezwykle ładnie blenderuje się zamrożony banana - nadaje konsystencji lodów.
6) Dodatki
Można dodać przypraw jak kardamon czy cynamon, wanilię lub dosłodzić w miarę potrzeby stewią. Ja często dodaję wiórki kokosowe dla mniej jednolitej konsystencji.

Z początku słone koktajle mogą wydawać się niesmaczne, nasze kubki smakowe niestety nie są przyzwyczajone do wytrawnych smaków i zdecydowanie preferujemy słodkie produkty. Osobiście najbardziej lubię połączenie wazrzywno-owocowe z przewagą warzyw np.
szpinak, awokado, marchew, mrożone borówki, woda kokosowa lub szpinak, seler naciowy, marchew, wiórki kokosowe, jajko, stewia, cynamon :)

Kombinacji jest tyle na ile wyobraźnia pozwoli :) Nie zapomnijcie o dobrym blenderze, sama miałam kilka i niektóre robią piękny koktajl o jednolitej konsystencji musu, a inne zostawiają niezmielone resztki twardych warzyw co powoduje lekko ziarnistą  konsystencję i wbrew pozorom wolę te drugie :)

7 komentarzy:

  1. Pięknie to wygląda, ja też ostatnio poczytałam o tych koktajlach i przynajmniej co drugi dzień staram się jakiś robić, a główne składniki to szpinak, pietruszka i mięta <3

    OdpowiedzUsuń
  2. pierwszy raz trafilam na twoj blog. Jestem naprawde wdzieczna, bo wyjasniasz wiele problemow z naturalnej perspektywy - wlasnie taka sie interesuje;)
    Poniewaz przegladam twoje archiwa i natrafilam na ten artykul, moze mozesz wytlumaczyc czym jest smoothie lepszy od zwyklego posilku? Jest latwiejszy do strawienia?

    Z gory dziekuje!!

    OdpowiedzUsuń