Dlaczego PALEO?

Masz dość wiecznych nieskutecznych diet? A może wciąż czujesz głód i nie potrafisz przestać myśleć o jedzeniu? Marzysz o tym aby jeść do syta i nie liczyć kalorii? Chcesz zrzucić tkankę tłuszczową, mieć więcej energii, lepsze samopoczucie? Cierpisz na otyłość, choroby autoimmunologiczne, cukrzycę, choroby serca, alergie, trądzik, depresję lub kiepski nastrój, problemy trawienne, PCO, zaburzenia hormonalne, brak energii? Jeżeli tak, jesteś w odpowiednim miejscu!

O paleo, medycynie naturalnej i odchudzaniu w oparciu o badania, fakty, doświadczenie. Analiza powszechnych przekonań dotyczących diety, odchudzania i zdrowia oraz holistyczne podejście do człowieka na podstawie konkretnych argumentów.

Szukaj

Loading

06.05.2012

Zespół złego wchłaniania fruktozy

Termin jest mało powszechny, mimo że sporo ludzi cierpi na tą przypadłość. Co to dokładnie jest?
- często nazywany jest nietolerancją fruktozy i jest dolegliwością pokarmową związaną z trawieniem, w której cukier owocowy, z powodu braku białka potrzebnego do transportu, nie zostaje wchłonięty w jelicie cienkim. Fruktoza nie zostaje strawiona i w takiej postaci trafia do jelita grubego, gdzie ulega fermentacji powodując wzdęcia, bóle brzucha i uczucie nabrzmiałego brzucha
- szacuje się, że 30% populacji cierpi na objawy nietolerancji fruktozy w mniejszym lub większym stopniu (jedni po spożyciu 1g, inni po 20g)
- objawy często są kojarzone z zespołem jelita wrażliwego
- zespół złego wchłaniania fruktozy  nie jest wrodzoną nietolerancją fruktozy (fruktozemią), która jest poważną chorobą, w której brakuje enzymu do metabolizowania fruktozy w wątrobie
- w przypadku nietolerancji glukozy należy unikać również miodu, cukru buraczanego, cukru trzcinowego, syropu klonowego, syropu kukurydzianego, izomaltu, malitolu, sorbitolu, inuliny

Jeśli ktoś cierpi na bóle jelit, wzdęcia, gazy i wyeliminował już potencjalne przyczyny tak jak ziarna, rośliny strączkowe i nabiał, to przyczyną może być fruktoza.

Coraz częściej diagnozuje się zespół drażliwego jelita, zaleca dietę bogatą w błonnik, pełną przetworzonych węglowodanów, owoców i warzyw. A tak naprawdę to ziarna zbóż i owoce są najbardziej problematyczne w kwestii podrażniania jelit. Podobnie niektóre warzywa (kapusta, brukselka, szparagi, brokuły). Warto zastosować miesięczny detoks, od wszystkiego co może potencjalnie wywoływać zakłócenia pracy jelit i po tym czasie po kolei włączać produkty do diety, aby zaobserwować co jest przyczyną.

5 komentarzy:

  1. Otagowałam Cię u mnie

    http://bycidealna.blogspot.com/2012/05/tag-wiem-co-jem.html

    OdpowiedzUsuń
  2. ja niestety mam nietolerancje fruktozuy i przerost bakteryjny jelit:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam w klubie :(już sama niewiem co mam jeść, chyba najlepiej nic

      Usuń
    2. Witam w gronie Nam nietolerancje fruktozy jestem na diecie a i tak nie czuje się Dobrze NAJLEPIEJ GDYBYM W OGOLE NIC NIE JADLA��

      Usuń
  3. Aftеr ѕtudying youhr blog page I haаve begun oone of my own. If it is anhwhere close to as good as үours i will be truly content.
    You'll be able tto check it out in the following
    link.

    Alsoo visit my weblog :: organic e liquid ingredients

    OdpowiedzUsuń