Dlaczego PALEO?

Masz dość wiecznych nieskutecznych diet? A może wciąż czujesz głód i nie potrafisz przestać myśleć o jedzeniu? Marzysz o tym aby jeść do syta i nie liczyć kalorii? Chcesz zrzucić tkankę tłuszczową, mieć więcej energii, lepsze samopoczucie? Cierpisz na otyłość, choroby autoimmunologiczne, cukrzycę, choroby serca, alergie, trądzik, depresję lub kiepski nastrój, problemy trawienne, PCO, zaburzenia hormonalne, brak energii? Jeżeli tak, jesteś w odpowiednim miejscu!

O paleo, medycynie naturalnej i odchudzaniu w oparciu o badania, fakty, doświadczenie. Analiza powszechnych przekonań dotyczących diety, odchudzania i zdrowia oraz holistyczne podejście do człowieka na podstawie konkretnych argumentów.

Szukaj

Loading

21.06.2012

Adwokat diabła

Jak już pewnie wiecie nadmiar węglowodanów, zwłaszcza ich przetworzona forma, ma wiele negatywnych efektów na nasze zdrowie. Udowodniono też ich uzależniające działanie, czego możecie się nie spodziewać to ich powiązanie z ogólnie pojętym poczuciem szczęścia.
Tak, węglowodany wpływają na nasz nastrój. Wiedzą o tym doskonale diabetycy, którzy mocno odczuwają korelację pomiędzy zmianami poziomu cukru i zmianami nastroju. 

Jak to jest w teorii? Poprzez hormony takie jak insulina oraz białka jak albumina, trawienie węglowodanów doprowadza do skoku aminokwasu zwanego tryptofanem. Jest to prekursor seretoniny, która nazywana jest hormonem szczęścia.  Ludzie u których poziom seretoniny jest wysoki są spokojniejsi, bardziej weseli, lepiej śpią. Niski poziom seretoniny jest kojarzony z występowaniem przemocy, depresji, bezsenności.
Aby wystąpił skok seretoniny konieczne jest spożycie posiłku składającego się tylko z węglowodanów Dodanie chociaż trochę białka czy tłuszczu stopuje ten proces.
Nawet niektóre węglowodany takie jak ziemniaki, ryż czy czekolada zdają się mieć za dużo białka aby wywołać skok seretoniny. 
Badania wskazują, że wypicie 48g napoju składającego się z węglowodanów zmniejszają depresję i złość u kobiet cierpiących na PMS. Jest to powiązane z bardzo często występującymi zachciankami lub ochotą na słodkie przed okresem, które niejedna kobieta zna z autopsji. Ponadto istnieje szereg dowodów na powiązanie spożycia węglowodanów z polepszeniem nastroju i poprawą jakości snu (czysty miód przed snem działa cuda).
Cala teroria dotycząca powiązania węglowodany-tryptofan-seretonina jest wciąż mocno podważana, ale nie ma wątpliwości, że w zdrowym ciele węglowodany dobrej jakości mogą być pomocne. Osobiście nie mam nic przeciwko dietom wysoko węglowodanowym, o ile mamy dobrą tolerancję, uporządkowaną kwestię hormonalną i jakość jedzenia jest wysoka.
Należy również dodać, że potencjalny pozytywny wpływ na nastrój węglowodanów jest jednym z niewielu pozytywnych aspektów ich nadmiernego spożycia.

9 komentarzy:

  1. No matter what the online marketer tells you, it is a job, and a serious one - you
    have to put in the time to get something out of it.
    Honestly, that's what I thought at first too, but I figured there had
    to be a way, other people had found it, I can too. If you are interested in legit work from home jobs for moms, I
    suggest that you read this article in its entirety.

    OdpowiedzUsuń
  2. Highly descriptive post, I enjoyed that bit. Will there be
    a part 2?

    Look at my webpage: Oriental Massage ()

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamiast seretoniny winno być serotonina, pozdrawiam
    E.

    OdpowiedzUsuń