Czerwiec 14, 2012

Ulubiona dziewiątka

Jakbyście mieli wymienić 9 ulubionych rzeczy do jedzenia? Takich, które można ciągle jeść i to w dużej ilości. Moje top jedzenie to:
1) Pomidory
Mogłabym jeść kilogram dziennie i każdy rodzaj. Jem ich za dużo i nigdy mi się nie nudzą.
2) Czerwona papryka
Lubię najbardziej ze wszystkich, kiedyś musiałam się powstrzymywać, bo jadłam klika dziennie )
3) Brokuł
Uwielbiam pod każdą postacią. Na zimno, na ciepło, na surowo. W zupie, sałatce, gotowany czy pieczony.
4) Olej kokosowy, mleko, wiórki, chipsy
Do wszystkiego…jem same i jako dodatek. Z oleju robię czasem czekoladę, a z mleka kokosowego coś a la lody.
5) Kurczak
Koniecznie ze skórą i jak najtłustsze kawałki. Takiego świeżo upieczonego mogę zjeść pół. Uwielbiam też podroby drobiowe takie jak serca czy w wątroby.
6) Jajka
Co prawda ostatnio mi się mocno znudziły, ale okresami jem je codziennie.
7) Krewetki
Mogłabym jeść codziennie, niestety w praktyce (ze względu na dostępność i cenę) jem dużo rzadziej.
8) Sałata i szpinak
Jem codziennie w dużej ilości, tak naprawdę nigdy nie zastanawiałam się czy lubię, po prostu idealnie nadają się do sałatek.
9) Cynamon
Nie do końca jedzenie 🙂 Mam obsesję cynamonową. uwielbiam wszystko z dodatkiem tej przyprawy. Najczęściej dodaję do koktajli, herbaty czy nawet warzyw.
Oprócz wymienionych są produkty, które jem codziennie, ale niekoniecznie lubię jak: cukinia, rzodkiewka, ogórki, kiełki, bakłażan, seler naciowy, oliwę z oliwek czy awokado.  Są też takie, które jem rzadziej ale lubię bardzo jak: sardynki, łosoś, limonki, pieczarki, brukselkę, szparagi, marchewki, cebule czy kapustę kiszoną. 
Nigdy nie jem (głównie dlatego, że nie lubię): szczypiorku, chrzanu, kminku, korzenia selera, korzenia pietruszki, buraków.
Oczywiście piszę w ramach produktów, które mogłabym spożywać, bo jak pewnie już każdy zdążył zauważyć w mojej diecie nie ma przetworzonych produktów, nabiału, zbóż czy warzyw strączkowych. Z własnego wyboru prawie nie jem też owoców i orzechów 🙂

Darmowy
test diagnostyczny

Dowiedz się, które obszary Twojego organizmu nie funkcjonują poprawnie.

dieta
eliminacyjna

Samodzielne rozwiązywanie problemów pokarmowych.

pobierz
przewodnik

Paleo w pigułce.

Zapisz się na
konsultacje

Najczęściej czytane

Fizjologiczne aspekty odchudzania – dysfunkcja komórki

Dziś kolejny, trochę traktowany po macoszemu i nie cieszący się dużą uwagą, aspekt fizjologiczny wpływający na odchudzanie – komórka i jej praca.... Zobacz więcej


Co słychać w paleo świecie? (by Victor)

Poniżej pierwszy paleo newsletter na Tłustym Życiu! W całości został przygotowany przez Victora.Niestety wszelkie odnośniki są tylko w języku angielskim, ale mimo... Zobacz więcej


Rola hormonów kobiecych w chorobach autoimmunologicznych

Temat chorób autoimmunizacyjnych w ostatnich latach jest coraz częściej poruszany. Chorzy przestają być biernymi pacjentami, skazanymi na farmakologiczny model leczenia, i zaczynają... Zobacz więcej


Euthyrox, Eltroxin – czego nie wiesz o syntetycznym T4?

Nie ma dnia abym nie dostała wiadomości na temat chorób tarczycy. Niedoczynność jest tak często diagnozowana w ostatnich latach, że zaczyna to... Zobacz więcej


Gdy trawienie pójdzie w złą stronę

Gdy nie trawisz poprawnie, nie ma żadnego znaczenia jak wartościowa jest Twoja dieta. I nie jest to rzadka sytuacja, że dana osoba... Zobacz więcej


Archiwum wpisów

Archives

Godziny otwarcia gabinetu:

PN-PT 10:00-18:00

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.