Czerwiec 8, 2012

Złe nawyki

Dzisiejszy post będzie krótki i dotyczy złych nawyków jedzeniowych. Nie odnosi się do tego co jemy ale jak jemy 🙂 Warto popracować nad tymi złymi nawykami aby polepszyć swoje zdrowie i stosunek z jedzeniem.

1) Podjadanie
Oczywiście przekąski są dozwolone na diecie i czasem po prostu trzeba coś podejść, ale mowa tutaj o tym ‚złym’ podjadaniu. Często jest to nieświadome pochłanianie paczki czipsów na imprezie czy ciasteczek u koleżanki. Dotyczy to także pseudo zdrowych batoników musli czy płatków. Zamiast tego lepiej podjeść warzywa, owoce czy orzechy.


2) Jedzenie gdzie indziej niż przy stole
Jedzenie powinno być świadome i powinno być czynnością samą w sobie. Często jedząc w aucie czy na stojąco w kuchni nie odnotowujemy ile jemy i nie mamy poczucia, że zjedliśmy. Warto celebrować posiłki, nie tylko dla zaspokojenie głodu ale również dla psychicznego komfortu i satysfakcji z jedzenia.

3) Jedzenie w pośpiechu
Wszyscy to znamy i praktykujemy, ale warto zwolnić. Wpłynie to nie tylko na lepsze trawienie ale również nie doprowadzi do przejadania, jak to ma miejsce gdy jemy szybko i zjadamy dużo więcej niż myślimy. Ponadto mózg potrzebuje czasu aby odebrać sygnały kiedy jesteśmy najedzeni.

4) Wykonywanie innych czynności podczas jedzenia
Tutaj jestem mistrzem…mogłabym robić sto rzeczy na raz jednocześnie jedząc. W rezultacie po chwili nie pamiętam nawet, że cokolwiek jadłam. Dodatkowo gdy wykonujemy inne zadania podczas jedzenia często wpływa to na nasze decyzje odnośnie tego co jemy.

5) Brak planowania
Podejmowanie decyzji co zjeść w chwili głodu jest zgubne. Gorsze jest tylko rozmyślanie gdy głód nas już dawno dopadł i już musimy coś zjeść. Szansa, że pod ręką będzie coś wartościowego gdy wcześniej nie zadaliśmy sobie trudu aby zaplanować naszą dietę (w tym iść na zakupy i przygotować posiłki) jest bardzo mała. strategia jest podstawą każdego działania.

Darmowy
test diagnostyczny

Dowiedz się, które obszary Twojego organizmu nie funkcjonują poprawnie.

dieta
eliminacyjna

Samodzielne rozwiązywanie problemów pokarmowych.

pobierz
przewodnik

Paleo w pigułce.

Zapisz się na
konsultacje

Najczęściej czytane

Euthyrox, Eltroxin – czego nie wiesz o syntetycznym T4?

Nie ma dnia abym nie dostała wiadomości na temat chorób tarczycy. Niedoczynność jest tak często diagnozowana w ostatnich latach, że zaczyna to... Zobacz więcej


Fizjologiczne aspekty odchudzania – dysfunkcja komórki

Dziś kolejny, trochę traktowany po macoszemu i nie cieszący się dużą uwagą, aspekt fizjologiczny wpływający na odchudzanie – komórka i jej praca.... Zobacz więcej


Co słychać w paleo świecie? (by Victor)

Poniżej pierwszy paleo newsletter na Tłustym Życiu! W całości został przygotowany przez Victora.Niestety wszelkie odnośniki są tylko w języku angielskim, ale mimo... Zobacz więcej


Hashimoto (autoimmunologiczna niedoczynność tarczycy)

Niedoczynność to poważny problem w ostatnich latach. Coraz więcej osób choruje i coraz częściej pacjent słyszy, że jego choroba to Hashimoto. Przeważnie... Zobacz więcej


SIBO czyli najczęstszy powód Zespołu Jelita Drażliwego

Zespół jelita drażliwego to jedna z najczęstszych diagnoz na świecie. Nazywam ją workiem, do którego można wrzucić dosłownie wszystko, co daje objawy... Zobacz więcej


Archiwum wpisów

Archives

Godziny otwarcia gabinetu:

PN-PT 10:00-18:00

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.