Dlaczego PALEO?

Masz dość wiecznych nieskutecznych diet? A może wciąż czujesz głód i nie potrafisz przestać myśleć o jedzeniu? Marzysz o tym aby jeść do syta i nie liczyć kalorii? Chcesz zrzucić tkankę tłuszczową, mieć więcej energii, lepsze samopoczucie? Cierpisz na otyłość, choroby autoimmunologiczne, cukrzycę, choroby serca, alergie, trądzik, depresję lub kiepski nastrój, problemy trawienne, PCO, zaburzenia hormonalne, brak energii? Jeżeli tak, jesteś w odpowiednim miejscu!

O paleo, medycynie naturalnej i odchudzaniu w oparciu o badania, fakty, doświadczenie. Analiza powszechnych przekonań dotyczących diety, odchudzania i zdrowia oraz holistyczne podejście do człowieka na podstawie konkretnych argumentów.

Szukaj

Loading

08.06.2012

Złe nawyki

Dzisiejszy post będzie krótki i dotyczy złych nawyków jedzeniowych. Nie odnosi się do tego co jemy ale jak jemy :) Warto popracować nad tymi złymi nawykami aby polepszyć swoje zdrowie i stosunek z jedzeniem.

1) Podjadanie
Oczywiście przekąski są dozwolone na diecie i czasem po prostu trzeba coś podejść, ale mowa tutaj o tym 'złym' podjadaniu. Często jest to nieświadome pochłanianie paczki czipsów na imprezie czy ciasteczek u koleżanki. Dotyczy to także pseudo zdrowych batoników musli czy płatków. Zamiast tego lepiej podjeść warzywa, owoce czy orzechy.

2) Jedzenie gdzie indziej niż przy stole
Jedzenie powinno być świadome i powinno być czynnością samą w sobie. Często jedząc w aucie czy na stojąco w kuchni nie odnotowujemy ile jemy i nie mamy poczucia, że zjedliśmy. Warto celebrować posiłki, nie tylko dla zaspokojenie głodu ale również dla psychicznego komfortu i satysfakcji z jedzenia.

3) Jedzenie w pośpiechu
Wszyscy to znamy i praktykujemy, ale warto zwolnić. Wpłynie to nie tylko na lepsze trawienie ale również nie doprowadzi do przejadania, jak to ma miejsce gdy jemy szybko i zjadamy dużo więcej niż myślimy. Ponadto mózg potrzebuje czasu aby odebrać sygnały kiedy jesteśmy najedzeni.

4) Wykonywanie innych czynności podczas jedzenia
Tutaj jestem mistrzem...mogłabym robić sto rzeczy na raz jednocześnie jedząc. W rezultacie po chwili nie pamiętam nawet, że cokolwiek jadłam. Dodatkowo gdy wykonujemy inne zadania podczas jedzenia często wpływa to na nasze decyzje odnośnie tego co jemy.

5) Brak planowania
Podejmowanie decyzji co zjeść w chwili głodu jest zgubne. Gorsze jest tylko rozmyślanie gdy głód nas już dawno dopadł i już musimy coś zjeść. Szansa, że pod ręką będzie coś wartościowego gdy wcześniej nie zadaliśmy sobie trudu aby zaplanować naszą dietę (w tym iść na zakupy i przygotować posiłki) jest bardzo mała. strategia jest podstawą każdego działania.

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń