Grudzień 27, 2013

Węglowodany poproszę

Wiele osób zmieniając sposób odżywiania i rezygnując ze zbóż oraz roślin strączkowych narzeka na brak węglowodanów w diecie. Paleo z definicji nie jest dietą niskowęglowodanową, jest to na pewno sposób odżywiania niższy w węglowodany niż piramida żywienia, ale to ile węgli de facto będzie w menu jest kwestią indywidualną.


Jakie są dobre źródła węglowodanów?
Ziemniaki, bataty, dynia, marchew, korzeń pietruszki, korzeń selera, cebula, buraki, topinambur, rzepa, woda kokosowa, skrobia ziemniaczana, tapioka, kasztany/mąka kasztanowa, banany,  winogrona, suszone owoce, miód, syrop klanowy, gorzka czekolada itd. 
Jak już pokazywałam na fb nie jest trudno dobić do 200g węglowodanów dziennie. Zobaczcie tutaj.

Kilka węglowodanach propozycji:

1) Muffiny bananowo-kakaowe z suszonymi owocami
Skład: 1 jajko, 2 małe banany, pół szklanki wiórek kokosowych, pół szklanki tapioki, łyżeczka soy oczyszczonej, 1/4 szklanki kakao, 2-3 płaskie łyżki masła, klika suszonych daktyli i moreli, miód do smaku.
 
2) Paleo wg mojej mamy: ziemniaczki z boczkiem i warzywami
Skład: ziemniaki, boczek, papryka, marchewka, suszone pomidory, cebula, pietruszka, Podsmażana na maśle.

3) Naleśniki bananowe z ozrechami
Skład: 2 jajka, duży banan, 2 łyżki dowolnej mąki (dałam zmielone ziarna słonecznika), 2 łyżki tapioki (lub skrobi ziemniaczanej), 2 łyżki oleju kokosowego, miód dla smaku.

4) Danie klasyczne
Skład: topinambur i dynia w roli głównej. Na deser jabłko z syropem klonowym i cynamonem z przepisu Marthy Stewart.

Pamiętajcie, dieta wysokwęglowodanowa ma swoje plusy i minusy, ale zawsze zmniejszając ilość węgli zabieramy nie sobie źródło pożywienia, ale głodzimy nasz mikrobom. Węgle, zwłaszcza oporna skrobia są niezwykle istotne dla bakterii komensalnych i nowe dowody pokazują, że oporna skrobia może być nawet korzystna dla osób z sibo czy fodmaps (wbrew temu co pisałam tutaj).

Darmowy
test diagnostyczny

Dowiedz się, które obszary Twojego organizmu nie funkcjonują poprawnie.

dieta
eliminacyjna

Samodzielne rozwiązywanie problemów pokarmowych.

pobierz
przewodnik

Paleo w pigułce.

Zapisz się na
konsultacje

Najczęściej czytane

Euthyrox, Eltroxin – czego nie wiesz o syntetycznym T4?

Nie ma dnia abym nie dostała wiadomości na temat chorób tarczycy. Niedoczynność jest tak często diagnozowana w ostatnich latach, że zaczyna to... Zobacz więcej


Fizjologiczne aspekty odchudzania – dysfunkcja komórki

Dziś kolejny, trochę traktowany po macoszemu i nie cieszący się dużą uwagą, aspekt fizjologiczny wpływający na odchudzanie – komórka i jej praca.... Zobacz więcej


Co słychać w paleo świecie? (by Victor)

Poniżej pierwszy paleo newsletter na Tłustym Życiu! W całości został przygotowany przez Victora.Niestety wszelkie odnośniki są tylko w języku angielskim, ale mimo... Zobacz więcej


Rola hormonów kobiecych w chorobach autoimmunologicznych

Temat chorób autoimmunizacyjnych w ostatnich latach jest coraz częściej poruszany. Chorzy przestają być biernymi pacjentami, skazanymi na farmakologiczny model leczenia, i zaczynają... Zobacz więcej


Hashimoto (autoimmunologiczna niedoczynność tarczycy)

Niedoczynność to poważny problem w ostatnich latach. Coraz więcej osób choruje i coraz częściej pacjent słyszy, że jego choroba to Hashimoto. Przeważnie... Zobacz więcej


Archiwum wpisów

Archives

Godziny otwarcia gabinetu:

PN-PT 10:00-18:00

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.