Dlaczego PALEO?

Masz dość wiecznych nieskutecznych diet? A może wciąż czujesz głód i nie potrafisz przestać myśleć o jedzeniu? Marzysz o tym aby jeść do syta i nie liczyć kalorii? Chcesz zrzucić tkankę tłuszczową, mieć więcej energii, lepsze samopoczucie? Cierpisz na otyłość, choroby autoimmunologiczne, cukrzycę, choroby serca, alergie, trądzik, depresję lub kiepski nastrój, problemy trawienne, PCO, zaburzenia hormonalne, brak energii? Jeżeli tak, jesteś w odpowiednim miejscu!

O paleo, medycynie naturalnej i odchudzaniu w oparciu o badania, fakty, doświadczenie. Analiza powszechnych przekonań dotyczących diety, odchudzania i zdrowia oraz holistyczne podejście do człowieka na podstawie konkretnych argumentów.

Szukaj

Loading

30.01.2013

Mity solne

Sól przez kilka ostatnich dekad nie cieszy się dobrą sławą. Stereotypowo mówi się, że dobrze jej unikać, bo sól zatrzymuje wodę w organizmie czy też podnosi ciśnienie krwi i przyczynia się do rozwoju chorób serca. A sól jest niezwykle istotna dla naszego zdrowia. Niewiele osób wie, że to właśnie sól (sole mineralne) pozwala nam na równowagę między wodą w komórce, a płynami znajdującymi się poza komórką.

28.01.2013

Wasze pytania do mnie i o mnie

Zadajecie mi bardzo dużo różnych pytań poprzez maile i komentarze. Większość dotyczy zdecydowanie Was, ale są pewne powtarzające się pytania odnośnie mojej osoby. I dziś, ponieważ weekend był dla mnie bardzo absorbujący i męczący, postanowiłam w luźnym poście odpowiedzieć na te pytania.

25.01.2013

Q&A cz.5

Nowe pytania, a jeśli ktoś wrzucił swoje przez 'Zadaj pytanie' i nie uzyskał odpowiedzi to można zadać tutaj (z powodu błędów bloggera wciąż nie ładują się wszystkie komentarze).

24.01.2013

Jak być szczupłym i zdrowym bez ćwiczeń?

Dużo mówi się o ćwiczeniach jako konieczności przy każdej redukcji oraz ogólnie dla zdrowia. To prawda, że treningi mogą być niezwykle korzystne, ale nasze ich postrzeganie wciąż jest stereotypowe. Widzimy wizyty w klubie fitness, na siłowni czy też treningi wykonywane w domu jako narzędzie do redukcji tkanki tłuszczowej i/lub zbudowania masy mięśniowej...ewentualnie poprawę kondycji czy samopoczucia. Nie ma w tym nic złego dopóki zdajemy sobie sprawę, że tak naprawdę regularne ćwiczenia są tylko jednym z wielu czynników wpływających na powyższe i to wcale nie najważniejszym. 

22.01.2013

Głód po śniadaniu

Badania jasno wskazują, że jedzenie śniadania zapobiega przejadaniu się w ciągu dnia. Ale nie każdy ma takie doświadczenia i nie zawsze tak się dzieje. Czasami po śniadaniu paradoksalnie czujemy większy głód niż wcześniej. I nie jest to zachcianka czy ochota na jakąś konkretną rzecz, tylko jest to prawdziwy głód...tak jakby śniadania nie było. Wśród znawców tematów krąży kilka hipotez dlaczego się tak dzieje.


20.01.2013

Dlaczego irytują mnie perfekcjonizm i motywacje fitessowe

Dostaję multum e-maili od różnych osób z prośbami o ocenę jadłospisów. Nie mam z tym problemu, ale coraz częściej mam wrażenie, że wiele z osób zaczynając zdrową dietę lub w końcu odnajdując jakieś rozwiązanie na swoje problemy zdrowotne (często właśnie jest to paleo) ma tendencje do popadania w zbytnią skrajność w tą drugą stronę.


18.01.2013

Suplementacja Omega3

Suplementacja Omega3 według wielu rożnych źródeł (m.in. tysiąca publikacji naukowych) zmniejsza ryzyko chorób serca, poziom trójglicerydów, obniża ciśnienie, redukuje stan zapalny. Wpływa tez korzystnie na choroby związane ze system odpornościowym, układem trawiennym, psychiką czy choroby skóry. Nie jest zaskakujące, że przyjmowanie Omega3 stało się w ostatnim czasie dość popularne, co ma swoje plusy i logiczne pobudki, bo nasza żywność ma coraz mniej Omega3 w swojej naturalnej postaci. Ciężko już nawet o dobrej jakości świeżą rybę. Kupując Omega3 w formie suplementu należy zachować jednak ostrożność. Sposób produkcji oleju rybiego wpływa na rezultaty jakie uzyskamy przyjmując dany preparat.

17.01.2013

Q&A cz.4

Nowe pytania, a jeśli ktoś wrzucił swoje przez 'Zadaj pytanie' i nie uzyskał odpowiedzi to można zadać tutaj (z powodu błędów bloggera wciąż nie ładują się wszystkie komentarze).

16.01.2013

Badania

Badania naukowe to niełatwy temat, ale wbrew pozorom wymaga tylko pewnej podstawowej wiedzy potrzebnej do zrozumienia publikacji naukowych oraz wyciągnięcia odpowiednich wniosków. Nie każde badanie naukowe jest wartościowe i nie zawsze uzyskane wyniki można przełożyć na rzeczywistość. Co konieczne to wyłapanie kontekstu badania, metodologii oraz krytyczna analiza wniosków.


14.01.2013

Detoks

Detoks przeważnie kojarzy się z dziwnymi jedno czy dwuskładnikowymi dietami lub też wykorzystaniem mikstur, soków czy ziół w celu oczyszczenia organizmu. Prawdziwy detoks to jednak coś innego, bo żadna kuracja nie pomoże jeśli pewne procesy naszego organizmu nie zachodzą poprawnie. I mowa tu o codziennie wykorzystywanych kompleksowych  mechanizmach naszego ciała.


12.01.2013

Jedzonko

Jedzonko....nic ciekawego, nic nowego więc nie pisałam długo :) Wyszłam z ketozy, trochę przypadkiem, bo grudzień był obfity w różne okazje do podjadania. Hmmm tak naprawdę to wyleciałam z ketozy z hukiem, bo zwiększyłam podaż węgli z ok 30g do 100g ot tak...miało być stopniowo, ale wyszło inaczej.

10.01.2013

Moje (banalne) podejście do treningu

Nieustannie otrzymuję pytania na temat moich planów treningowych i chyba czas napisać więcej, bo pytania są coraz bardziej skomplikowane :) Przede wszystkim moje podejście do ćwiczeń od jakiegoś czasu jest stałe i nudne. Ale droga do tego była długa.

09.01.2013

Q&A cz.3

Nowe pytania, a jeśli ktoś wrzucił swoje przez 'Zadaj pytanie' i nie uzyskał odpowiedzi to można zadać tutaj (z powodu błędów bloggera nie ładują się wszystkie komentarze).

Dlaczego diety przestają działać?

Dieta to słowo używane przeze mnie bardzo często. Odnoszę się do tergo terminu mówiąc po prostu o sposobie odżywiania, a nie o chwilowym planie na szybką redukcję. Większość osób gdy mówi o diecie ma na myśli po prostu dietę redukcyjną, która z założenia ma swój początek i koniec oraz ma za zadanie zapewnić konkretny cel, czyli utratę kilogramów. Od tego się zaczyna, pewnego dnia postanawiamy schudnąć i rozpoczynamy DIETĘ.

07.01.2013

Jedzenie, a związek (jak zmusić męża do paleo)

Zastanawiałam się ostatnio nad rolą jedzenia w związkach. Wiadomo, że dopóki dwie osoby jedzą podobnie wszystko jest ok, ale często (zwłaszcza) gdy kobieta postanawia zmienić dietę trafia na opór. Podobnie w rodzinie, chociaż tu relacje rodzic - dziecko mają poniekąd prawo narzucać pewne standardy i ograniczać swobodę.

05.01.2013

Noworoczne postanowienia

Co prawda już trochę minęło od Nowego Roku, ale co tam...nigdy nie jest za późno na jakieś postanowienia. Czy to dobra strategia to chyba kwestia względna, sama nie próbowałam raczej...no może 10 lat temu obiecywałam sobie odchudzanie, ale z tego co kojarzę na tym się kończyło. W tym roku postanowiłam zrobić jakieś postanowienia i wytrwać.

04.01.2013

Indeks glikemiczny

Jakiś czas temu padło pytanie o indeks glikemiczny i dietach, które są na nim oparte. A jeśli mowa o IG to mowa też o cukrze i insulinie. Osobiście mam mieszane uczucia co do stosowania IG w praktyce, ale warto rzucić okiem na tabelki żeby mieć orientację, co potencjalnie i teoretycznie jest lepszym lub gorszym wyborem. 


02.01.2013

Problemy trawienne na paleo - mało bakterii może być przyczyną

Nasze jelita są moim zdaniem miejscem gdzie zaczyna się większość chorób. Ich zaburzona flora bakteryjna oraz zła praca może powodować np. trądzik, alergie, otyłość czy problemy takie jak zaparcia lub wzdęcia. Wiele uwagi jakiś czas temu zyskał błonnik. Poleca się go na problemy z wypróżnianiem, w odchudzaniu czy też w problemach trawiennych. Mowa tu o błonniku nierozpuszczalnym, bo rozpuszczalny jest wciąż traktowany po macoszemu.